Port Louis otoczone pasmem górskim Moka, na którym wyróżniają się dwa szczyty. Według standardów Mauritius są dość wysokie. Wysokość Mount Le Pus wynosi 812 metrów, a Peter-Bot jest nieco wyższy, 821 metrów. Oba powstały ponad dziesięć milionów lat temu z powodu erupcji wulkanu.

Wspinaczka na górę

Góra Le Pus, podobnie jak podniesiony kciuk, znajduje się w północno-zachodniej części wyspy. Na jego szczycie znajduje się taras widokowy, z którego widać cały grzbiet okolicznych wzgórz. Stamtąd możesz również zobaczyć miasto, siedmioetapowe wodospady Tamarin i laguna. Po prawej jest szczyt Peter-Bot.

Na wyspie jest legenda mówiąca, że ​​Karol Darwin był pierwszą osobą, która wspięła się na górę Pus. Jest to dość malownicze i powstanie jest mniej skomplikowane niż sąsiednie. Dlatego każdego roku wciąż rośnie duża liczba turystów, choć należy zauważyć, że nie wszyscy dostają się na szczyt. Ale to nie jest konieczne, bo nawet kilka godzin marszu wzdłuż górskich ścieżek zainspiruje, a przewodnicy zabiorą cię do miejsc, które są najpiękniejsze. Najczęściej wznoszenie zaczyna się od wioski Petit Verger i można ją ukończyć na wysokości przekraczającej poziom morza o kilkaset metrów.

Przygotowanie do podróży

Aby podróż była wygodna, powinna być przygotowana. Pamiętaj, aby wziąć wiatrówkę na wypadek deszczu, najlepiej z kapturem. Buty powinny być wygodne w poruszaniu się. Ponieważ musisz chodzić po górach przez kilka godzin, pamiętaj, aby włożyć do plecaka butelkę wody. Nie należy ingerować w filtr przeciwsłoneczny, aby uniknąć oparzeń słonecznych.

Подъем на гору Ле-ПусНаградой после подъема будет незабываемый вид
Jak się tam dostać?

Z Port Louis do Mount Le Pus można dojechać autobusem, ale lepiej skorzystać z taksówki. W każdym razie musisz dostać się do wioski La Laura, położonej u samej stóp. W pobliżu wsi znajduje się wypożyczalnia sprzętu potrzebnego do wspięcia się na szczyt. Przy pierwszym podejściu lepiej wynająć przewodnika, to będzie kosztować € 55,00. Wycieczki do góry zwykle rozpoczynają się w Muzeum Moka około dziewiątej rano. O 12.30 one się kończą.

Oprócz autobusu i taksówki, można dostać się do Le Puus w wynajętym samochodzie. W takim przypadku lepiej skorzystać z usługi znanej firmy. Pamiętaj jednak, że na Mauritiusie ruch lewostronny oraz rowerzyści i piesi nie lubią przestrzegać zasad obowiązujących na drodze. W miejscowość wypoczynkowaGrand Baie istnieje również wypożyczalnia motocykli.

Po dotarciu do gór Moca należy skręcić w lewo w ruch kołowy z dużym kwietnikiem w kierunku góry Ori. W wiosce La Laura droga skręca ostro w prawo, a po dwudziestu pięciu metrach po lewej stronie zobaczysz krajową drogę. Będziesz musiał przejść przez zarośla trzcin, ale skręcając w lewo na rozwidleniu zobaczysz, że ścieżka się zwęża. Idź wzdłuż zbocza góry, a za kilka kilometrów znajdziesz się na rozdrożu. Aby dostać się do tarasu widokowego, należy skręcić w prawo, w ścieżkę, która biegnie wzdłuż drzew. Pamiętaj, że przed szczytem wspinaczka staje się bardziej stroma. Ale aby zobaczyć całe piękno, warto spróbować.

Дорога к Ле-ПусГора по форме похожа на поднятый вверх большой палец